Nieuwsarchief

Dat is de slogan van de campagne van het Praktijkonderwijs in de provincie Groningen (regio 1). De 10 scholen besloten tijdens de regiodag in maart 2010 hun krachten te bundelen en samen te werken aan een positiever imago.

Sterke en unieke kenmerken praktijkonderwijs

Uit onderzoek bleek dat leerkrachten uit het basisonderwijs het Praktijkonderwijs nauwelijks kennen en dat hun beeld erover niet altijd positief is. De regio vond dat er een campagne moest komen voor deze doelgroep, omdat zij tenslotte een belangrijke rol spelen in het verwijzen van leerlingen naar het voortgezet onderwijs.

Afgelopen jaar werd samen met BOP een informatieboekje en powerpointpresentatie ontwikkeld. Hierin komen de sterke en unieke kenmerken van het Praktijkonderwijs duidelijk naar voren. Deze kenmerken zijn achterhaald door interviews en brainstorms met medewerkers van de verschillende scholen. Het Praktijkonderwijs biedt haar leerlingen een duidelijke meerwaarde en daar zijn de medewerkers trots op. Met de campagne willen de scholen via de leerkrachten deze meerwaarde overbrengen aan potentiële leerlingen en hun ouders, zodat ook zij trots zijn op de school van hun ‘keuze’ en zeggen: “Praktijkonderwijs, dat ga ik doen!”

campagne-PraktijkonderwijsMeedoen aan deze campagne?

De Praktijkscholen in de regio Groningen stellen het informatieboekje en de powerpointpresentatie  tegen een kleine vergoeding beschikbaar aan de andere regio’s.

Meer informatie hierover? Neem contact op met de regiocoördinator Henk Blik (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Reina Jager (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).